Karta eSIM w PremiumMobile
Co to jest eSIM?
eSIM to cyfrowa wersja tradycyjnej karty SIM. Zamiast fizycznej karty, eSIM jest zapisywana jako profil w pamięci telefonu obsługującego tę technologię. Aktywacja odbywa się poprzez zeskanowanie unikalnego kodu QR, który wysyłamy na adres e-mail.
O czym należy pamiętać?
Upewnij się, że Twój smartfon obsługuje technologię eSIM. Sprawdź funkcjonalność dokumentacji urządzenia lub skonsultuj się z producentem. Przykładowa lista urządzeń obsługujących technologię eSIM jest dostępna również w sekcji „Najczęściej zadawane pytania” poniżej.
Regulamin Oferty eSIM dostępny tutaj.

Jak aktywować eSIM?
eSIM – najczęściej zadawane pytania
Oferta eSIM jest obecnie dostępna dla Abonentów wymieniających tradycyjną kartę SIM na eSIM.
Pierwsze pięć zleceń przygotowania profilu eSIM w jednym okresie rozliczeniowym (wymiana posiadanej Karty SIM lub Karty eSIM na Kartę eSIM) jest bezpłatne.
Abonenci mogą zlecić wymianę Karty SIM lub Karty eSIM (wygenerowanie profilu eSIM) za pośrednictwem:
Konta Klienta PremiumMobile (https://klient.premiummobile.pl);
Działu Obsługi Klienta PremiumMobile (tel. +48 722 792 999 – koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Wymiana Karty SIM lub Karty eSIM na Kartę eSIM (profil eSIM) oznacza dezaktywację dotychczasowej karty.Technologia eSIM obsługiwana w PremiumMobile jest zgodna ze specyfikacją GSMA, więc wszystkie telefony zgodne z tą specyfikacją powinny działać z eSIM PremiumMobile. Informacja o obsłudze technologii przez poszczególne modele znajduje w opisie lub specyfikacji technicznej urządzenia. Przykładowe modele telefonów z eSIM to: iPhone od modelu 11, Samsung Galaxy od modelu S20, Google Pixel od modelu 3, Motorola od modelu Moto G (2023) oraz Edge 40, Xiaomi od modelu 13.
Nie jest to możliwe. Ze względów bezpieczeństwa poprawne zainstalowanie profilu sprawia, że nie można go już ponownie wykorzystać. Jeśli chcesz korzystać z numeru na innym telefonie, możesz ponownie wymienić eSIM w aplikacji, poprzez Konto Klienta lub po kontakcie z DOK.
Profil eSIM z określonym numerem telefonu można aktywować wyłącznie na jednym urządzeniu. Telefony pozwalają na wgranie kilku profili eSIM (dokładna liczba zależy od modelu telefonu i typu profilu) jednak w danym momencie aktywny może być tylko jeden.
Dezaktywacja profilu eSIM jest jak odłożenie karty SIM do szuflady – możesz ją reaktywować w dowolnym momencie. Niektóre modele telefonów wymagają, aby przynajmniej jedna karta w telefonie była aktywna. Dezaktywacja samej eSIM nie wyłącza usług ani nie zwalnia z opłat umownych.
Większość nowoczesnych telefonów obsługuje dual-SIM, umożliwiając równoczesne wykorzystanie tradycyjnej karty SIM i profilu eSIM. Chociaż oba typy mogą być używane jednocześnie, w urządzeniu może być aktywny tylko jeden profil eSIM na raz.
Usunięcie profilu eSIM z Twojego urządzenia jest porównywalne do uszkodzenia fizycznej karty SIM – w obu przypadkach, usługi telekomunikacyjne zostają przerwane. Aby usunąć profil eSIM, wystarczy wejść w ustawienia sieci komórkowej telefonu. Należy jednak pamiętać, że po usunięciu profilu, konieczna będzie wymiana na nowy, aby ponownie korzystać z usług na tym samym numerze. Wymianę możesz zamówić w aplikacji, przez Konto Klienta https://klient.premiummobile.pl lub Dział Obsługi Klienta. Usunięcie profilu eSIM nie dezaktywuje usług ani nie zwalnia Cię z obowiązków płatniczych wynikających z umowy z operatorem.
Kod potwierdzający profil eSIM jest taki sam, jak otrzymany wraz z kodem QR kod PIN. Jest on wymagany tylko raz przy pobieraniu i instalacji profilu. Natomiast, czy kod PIN będzie wymagany także przy każdorazowym uruchamianiu telefonu, zależy od preferencji Abonenta (w ustawieniach telefonu, może zdecydować, czy podanie kodu PIN ma być wymagane).