Karta eSIM w Premium Mobile
Co to jest eSIM? eSIM to cyfrowa wersja tradycyjnej karty SIM. Zamiast fizycznej karty, eSIM jest zapisywana jako profil w pamięci telefonu obsługującego tę technologię. Aktywacja odbywa się poprzez zeskanowanie unikalnego kodu QR, który wysyłamy na adres e-mail.
O czym należy pamiętać
Upewnij się, że Twój smartfon obsługuje technologię eSIM. Sprawdź funkcjonalność w dokumentacji urządzenia lub skonsultuj się z producentem. Przykładowa lista urządzeń obsługujących technologię eSIM jest dostępna również w sekcji „Najczęściej zadawane pytania” poniżej.

Jak aktywować eSIM?

Połącz się z Internetem (za pomocą Wi-Fi lub transmisji danych innej aktywnej karty w telefonie).
Sposób aktywacji eSIM (w zależności od modelu telefonu mogą występować niewielkie różnice):
Dla telefonów z Androidem: Wejdź w Ustawienia > Sieć komórkowa > Zarządzanie kartami SIM > Dodaj kartę SIM > Typ eSIM
Dla telefonów z iOS: Wejdź w Ustawienia > Sieć komórkowa > Dodaj plan sieci komórkowej
Większość telefonów pozwala na zeskanowanie kodu QR za pomocą aparatu.

Zeskanuj kod QR.

Wprowadź kod PIN, który otrzymasz z kodem QR (z maila).
Trzykrotne błędne wpisanie kodu autoryzacyjnego spowoduje blokadę profilu i konieczność jego wymiany.

Karta eSIM jest aktywna na Twoim urządzeniu. Jeśli połączenie z siecią nie jest możliwe, wyłącz i włącz urządzenie.
Dodatkowe informacje
- Zalecamy aktualizację oprogramowania telefonu do najnowszej wersji przed instalacją profilu eSIM.
- Podczas instalacji, numer seryjny eSIM jest na stałe przypisywany do urządzenia, na którym rozpoczęto proces, uniemożliwiając dokończenie instalacji na innym telefonie.
- Po instalacji profilu eSIM, telefony zazwyczaj automatycznie aktywują i dezaktywują inne profile; sprawdź, który profil jest aktywny w ustawieniach.
- Aby zainstalować profil eSIM w zegarku, użyj dedykowanej aplikacji producenta urządzenia na smartfonie do skanowania kodu QR w zakładce konfiguracji planu taryfowego, a następnie potwierdź instalację.
eSIM – najczęściej zadawane pytania
Dla kogo jest eSIM?
Oferta eSIM jest obecnie dostępna dla Abonentów wymieniających tradycyjną kartę SIM na eSIM.
Ile kosztuje karta eSIM?
Pierwsze pięć zleceń przygotowania profilu eSIM w jednym okresie rozliczeniowym (wymiana posiadanej Karty SIM lub Karty eSIM na Kartę eSIM) jest bezpłatne.
W jaki sposób mogę otrzymać eSIM?
Abonenci mogą zlecić wymianę Karty SIM lub Karty eSIM (wygenerowanie profilu eSIM) za pośrednictwem:
- Konta Klienta Premium Mobile (https://klient.premiummobile.pl);
- Działu Obsługi Klienta Premium Mobile (tel. +48 722 792 999 – koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Wymiana Karty SIM lub Karty eSIM na Kartę eSIM (profil eSIM) oznacza dezaktywację dotychczasowej karty.
Jakie telefony obsługują eSIM?
Technologia eSIM obsługiwana w Premium Mobile jest zgodna ze specyfikacją GSMA, więc wszystkie telefony zgodne z tą specyfikacją powinny działać z eSIM Premium Mobile. Informacja o obsłudze technologii przez poszczególne modele znajduje w opisie lub specyfikacji technicznej urządzenia. Przykładowe modele telefonów z eSIM to: iPhone od modelu 11, Samsung Galaxy od modelu S20, Google Pixel od modelu 3, Motorola od modelu Moto G (2023) oraz Edge 40, Xiaomi od modelu 13.
Czy mogę ponownie zainstalować profil eSIM, np. po jego usunięciu lub na inne urządzenie?
Nie jest to możliwe. Ze względów bezpieczeństwa poprawne zainstalowanie profilu sprawia, że nie można go już ponownie wykorzystać. Jeśli chcesz korzystać z numeru na innym telefonie, możesz ponownie wymienić eSIM w aplikacji, poprzez Konto Klienta lub po kontakcie z DOK.
Czy mogę korzystać z więcej niż jednej karty eSIM?
Profil eSIM z określonym numerem telefonu można aktywować wyłącznie na jednym urządzeniu. Telefony pozwalają na wgranie kilku profili eSIM (dokładna liczba zależy od modelu telefonu i typu profilu) jednak w danym momencie aktywny może być tylko jeden.
Co oznacza, że profil eSIM jest nieaktywny?
Dezaktywacja profilu eSIM jest jak odłożenie karty SIM do szuflady – możesz ją reaktywować w dowolnym momencie. Niektóre modele telefonów wymagają, aby przynajmniej jedna karta w telefonie była aktywna. Dezaktywacja samej eSIM nie wyłącza usług ani nie zwalnia z opłat umownych.
Czy mogę mieć jednocześnie aktywne dwa profile eSIM?
Większość nowoczesnych telefonów obsługuje dual-SIM, umożliwiając równoczesne wykorzystanie tradycyjnej karty SIM i profilu eSIM. Chociaż oba typy mogą być używane jednocześnie, w urządzeniu może być aktywny tylko jeden profil eSIM na raz.
Co oznacza usunięcie profilu eSIM z telefonu?
Usunięcie profilu eSIM z Twojego urządzenia jest porównywalne do uszkodzenia fizycznej karty SIM – w obu przypadkach, usługi telekomunikacyjne zostają przerwane. Aby usunąć profil eSIM, wystarczy wejść w ustawienia sieci komórkowej telefonu. Należy jednak pamiętać, że po usunięciu profilu, konieczna będzie wymiana na nowy, aby ponownie korzystać z usług na tym samym numerze. Wymianę możesz zamówić w aplikacji, przez Konto Klienta https://klient.premiummobile.pl lub Dział Obsługi Klienta. Usunięcie profilu eSIM nie dezaktywuje usług ani nie zwalnia Cię z obowiązków płatniczych wynikających z umowy z operatorem.
Aby potwierdzić pobranie profilu eSIM muszę wpisać kod PIN. Czy muszę go wpisywać za każdym razem, gdy uruchamiam telefon?
Kod potwierdzający profil eSIM jest taki sam, jak otrzymany wraz z kodem QR kod PIN. Jest on wymagany tylko raz przy pobieraniu i instalacji profilu. Natomiast, czy kod PIN będzie wymagany także przy każdorazowym uruchamianiu telefonu, zależy od preferencji Abonenta (w ustawieniach telefonu, może zdecydować, czy podanie kodu PIN ma być wymagane).
Najważniejsze korzyści z posiadania eSIM
Po zainstalowaniu profilu eSIM, na urządzeniu obsługującym technologię eSIM będziesz mógł korzystać z usług telekomunikacyjnych jak na tradycyjnej karcie SIM. Ta metoda eliminuje potrzebę fizycznego wkładania karty SIM do urządzenia, oferując większą wygodę i elastyczność.