Sprawdź, czego potrzebujesz, aby skorzystać z usługi WiFi Calling:
Najczęstsze pytania o WiFi Calling
Usługa WiFi Calling to usługa dająca możliwość realizacji połączeń głosowych poprzez sieć Wi-Fi bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.
Dzięki WiFi Calling możesz swobodnie prowadzić rozmowy telefoniczne czy wysyłać SMS-y/MMS-y wszędzie tam gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej lub jest on mocno ograniczony (piwnice, windy, samoloty, biurowce, centra handlowe itp.), a masz dostęp do sieci Wi-Fi. Usługa ta jest również bardzo przydatna zagranicą – za połączenia z dowolnego miejsca na świecie zapłacisz, jakbyś wykonywał je z Polski.
Z usługi WiFi Calling mogą skorzystać wszyscy Klienci PremiumMobile.
Aby korzystać z usługi WiFi Calling musisz posiadać:
· odpowiedni telefon, który wspiera funkcjonalności WiFi Calling – zobacz listę,
· włączoną funkcję rozmów przez Wi‑Fi w telefonie,
· aktywną usługę VoLTE oraz WiFi Calling,
· stabilne połączenie z siecią Wi‑Fi.
W przypadku telefonów z systemem Android otwórz aplikację „Telefon”, następnie wybierz „Połączenia” i zaznacz „Połączenia przez Wi-Fi” dla każdej karty sim. W niektórych modelach jest to także możliwe przez dedykowany skrót z ikonką „Poł. przez Wi-Fi” dostępny w górnym pasku ustawień/skrótów. W zależności od urządzenia z oprogramowaniem Android podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.
W przypadku telefonów z systemem iOS w wersji 17 lub wyższej otwórz „Ustawienia”, następnie wybierz „Telefon” i włącz „Rozmowy przez Wi-Fi”.
Po aktywacji zalecamy ponowne uruchomienie telefonu. Pamiętaj także, żeby zawsze posiadać aktualną wersję oprogramowania telefonu.
Aktywację usługi WiFi Calling można zlecić:
• logując się na Konto Klienta. Opcja włączenia dostępna jest w zakładce Usługi.
• Kontaktując się z Działem Obsługi Klienta 722 792 999 (Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Aktywacja usługi WiFi Calling oznacza jednoczesne włączenie usługi VoLTE.
Sama usługa jest bezpłatna. Natomiast opłaty za połączenia i SMS-y/MMS-y wychodzące i przychodzące wykonywane w ramach usługi są naliczane zgodnie z Twoją ofertą.
Pamiętaj, że korzystając z usługi WiFi Calling w dowolnym miejscu na świecie, dzwonisz tak jakbyś znajdował się Polsce w zasięgu sieci PremiumMobile.
Przykłady:
Jeżeli dzwonisz z Polski lub dowolnego kraju na świecie na numer zagraniczny (inny niż polski), to rozmowa będzie rozliczona tak, jak rozmowa międzynarodowa z Polski na numery zagraniczne do danego kraju.
Jeśli dzwonisz z innego kraju na numer polski, to rozmowa będzie rozliczona tak jak realizowana z Polski (rozmowa krajowa).
Aby mieć pewność, że będąc zagranicą rozmawiasz przez Wi-Fi, włącz tryb samolotowy w swoim telefonie i aktywuj samo Wi-Fi.
W przypadku telefonów z system Android możliwość korzystania z usługi WiFi Calling oznacza pojawienie się dedykowanej ikonki słuchawki ze znacznikiem Wi-Fi lub ikonki VoWiFi na górnym pasku wyświetlacza telefonu.
Urządzenia z systemem iOS w pierwszej kolejności korzystają z sieci mobilnej jeśli jest ona dostępna do realizacji połączeń głosowych i wysyłania wiadomości SMS, nawet jeśli telefon podłączony jest do sieci Wi-Fi. Dopiero w sytuacji słabszego sygnału sieci komórkowej, braku zasięgu lub w trybie samolotowym telefon będzie preferował połączenie przez sieć Wi-Fi. W takiej sytuacji pojawi się wtedy informacja: „VoWi-Fi” lub „Wi-Fi Plus” w górnym panelu informacyjnym telefonu na pasku statusu. Podczas połączenia telefonicznego, wysyłania wiadomości SMS musi być widoczny wyżej wspomniany znacznik „VoWi-Fi” / „Wi-Fi Plus” – wtedy mamy pewność, że rozmowa jest realizowana z użyciem sieci Wi-Fi.
W sieciach roamingowych urządzenie z Systemem iOS będzie preferować połączenia przez Wi-Fi. Oznacza to , ze jeśli telefon ma dobry sygnał roamingowej sieci komórkowej i jest jednocześnie podłączony do sieci Wi-Fi połączenia głosowe (wykonywanie i odbieranie) i wiadomości SMS (wysyłanie i odbieranie) będą realizowane przez sieć Wi-Fi.
Jeśli podczas rozmowy stracisz zasięg Wi-Fi a będziesz znajdował się w zasięgu sieci LTE, to zostaniesz do niej automatycznie przełączony i będziesz mógł swobodnie kontynuować rozmowę. Jeśli znajdziesz się w zasięgu sieci 3G lub 2G to połączenie zostanie przerwane. Jeśli natomiast przebywasz za granicą, w obu przypadkach połączenie zostanie przerwane.
W celu wykonania połączenia alarmowego telefon przełączy się do dostępnej sieci komórkowej 2G/3G. Jeśli w tym czasie żadna sieć komórkowa nie będzie dostępna to połączenie na numer alarmowy nie będzie możliwe.
Korzystając z publicznych sieci Wi-Fi należy pamiętać, że dostęp do nich może być ograniczony przestrzennie, czasowo oraz pod względem parametrów technicznych połączenia. Połączenia wykonywane za pomocą sieci Wi-Fi mogą być wobec tego przerywane. Administrator danej sieci Wi-Fi może wprowadzić blokady dla konkretnych portów /protokołów aplikacyjnych, uniemożliwiając działania takich usługi jak np. WiFi Calling. W związku z tym PremiumMobile nie może gwarantować poprawnego działania usługi WiFi Calling przy użyciu publicznych sieci Wi-Fi.
Tak, możliwość wysyłania i odbierania MMSów w WiFi Calling jest już wspierana na urządzeniach z systemem Android w wersji 12 i nowszej. Jej dostępność zależy od producenta terminala i wymaga aktualizacji oprogramowania. Dostępność poszczególnych funkcjonalności może zależeć od wersji oprogramowania i kanału dystrybucji. PremiumMobile nie ponosi odpowiedzialności za poprawność działania usługi WiFi Calling (w tym dodatkowych funkcjonalności) na terminalach spoza oficjalnej dystrybucji. Jeśli twój terminal nie wspiera jeszcze obsługi MMS-ów przez WiFi Calling to zostanie on automatycznie wysłany/odebrany przez sieć komórkową i podlega rozliczaniu niezależnie od usługi WiFi Calling, zgodnie z cennikiem dla oferty, z której Użytkownik korzysta. W roamingu rekomendujemy wprowadzenie telefonu w tryb samolotowy chcąc wysłać MMS-a, aby nie narażać się na koszty poza terenem Polski. To oprogramowanie terminala decyduje o tym, w jakiej technologii wysłać/odebrać wiadomość.
Usługa powiązana VoLTE