VoLTE - wybierz najlepszą jakość połączeń
VoLTE (Voice over LTE) – rozmowy w najwyższej jakości, SMS i MMS z prędkością LTE. Korzystasz szybciej, lepiej i bez przerw. Dotychczas połączenia realizowane były jedynie w technologii 3G lub 2G.
Poznaj zalety VoLTE:
- Doskonała jakość dźwięku podczas rozmów telefonicznych
- Szybsze zestawienie połączenia z wybieranym rozmówcą
- Nie instalujesz dodatkowych aplikacji w telefonie
- Ciągle w zasięgu – korzystasz z Internetu z prędkością technologii LTE podczas rozmowy telefonicznej
Sprawdź czego potrzebujesz, aby skorzystać z usługi VoLTE:
Odpowiedni telefon z włączoną funkcją VoLTE
Sprawdź listę modeli telefonów, które przeszły proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE. Szczegóły >
Aktywna usługa
Zaloguj się na Konto Klienta i włącz VoLTE w zakładce Usługi lub skontaktuj się z nami pod nr tel. 722 792 999 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Zasięg sieci LTE
Premium Mobile oferuje Ci zasięg w całej Polsce i superszybki internet dzięki współpracy z siecią Plus. Szczegóły >
Najczęściej zadawane pytania.
Co to jest VoLTE?
VoLTE to skrót od angielskiej nazwy „Voice-over-LTE” i oznacza nowoczesną technologię umożliwiającą realizowanie połączeń głosowych w sieci LTE. Dotychczas połączenia realizowane były za pośrednictwem sieci 3G i 2G, a technologia LTE dotyczyła głównie transmisji danych. Dzięki VoLTE Klienci Premium Mobile mogą teraz rozmawiać i SMS-ować z prędkością LTE.
Czy usługa działa w roamingu?
W wybranych sieciach, posiadając terminal z obsługa VoLTE także w roamingu, możesz korzystać z LTE do wykonywania połączeń głosowych za granicą, zamiast korzystać z dotychczasowych sieci 3G lub 2G. Usługa działa w roamingu od 31.10.2022 r., a lista sieci, w których usługa jest dostępna stale się powiększa. Niektóre sieci roamingowe rozpoczęły całkowite wyłączanie technologii 3G lub zmniejszają obszarowo zasięg 3G oraz 2G w swoich sieciach, co oznacza, że połączenia VoLTE będą nabierały większego znaczenia na całym Świecie. Oznacza to lepszą jakość połączenia w miejscach gdzie LTE jest dostępne w tych sieciach. Zazwyczaj po wyłączeniu 3G klienci Premium Mobile mogą korzystać z pasm GSM i LTE. Jeżeli nie posiadasz terminala zgodnego z VoLTE, to telefon podczas odbierania połączenia przełączy się do sieci 2G, co spowoduje słabszą jakość połączeń i brak transmisji danych podczas rozmów. W skrajnym przypadku jeśli na danym obszarze nie będzie zasięgu 3G oraz 2G ale będzie zasięg LTE a twój terminal nie posiada opcji rozmów przez VoLTE nie będziesz mógł nawiązać i odebrać połączenia. W przypadku posiadania terminala zgodnego z VoLTE i posiadającego zaktualizowane oprogramowanie umożliwiające działanie tej technologii także w roamingu w zasięgu sieci LTE będziesz mógł korzystać z wysokiej jakości połączeń przez VoLTE.
Ile kosztuje korzystanie z VoLTE?
Połączenia głosowe wykonywane z wykorzystaniem technologii VoLTE są taryfikowane zgodnie z cennikiem Twojej oferty (jak klasyczne połączenia głosowe) oraz nie obciążają pakietu transmisji danych.
Zrywanie połączeń VoLTE i WiFi Calling w roamingu.
Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez WiFi Calling, to po utracie zasięgu WiFi połączenie będzie rozłączone, żeby chronić Cię przed kosztami rozmowy wg. Cennika roamingowego. Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez VoLTE musisz zakończyć połączenie żeby zacząć rozmawiać przez WiFi Calling.
Jakie są dodatkowe zmiany podczas korzystania z technologii VoLTE w roamingu:
Godziny i daty połączeń lub SMS-ów wykonanych przez VoLTE w roamingu, które będą widoczne na Twoim rachunku miesięcznym, będą prezentowane w czasie rzeczywistym w Polsce, a nie w strefie czasowej miejsca docelowego, w którym zostały wykonane np. USA.
Jakie są zalety korzystania z VoLTE?
VoLTE pozwala na szybsze zestawienie połączenia z wybranym rozmówcą. Zauważalna jest także lepsza, bardziej czysta jakość dźwięku niż dotychczas. A wszystko to dzięki niezmiennej prędkości internetu LTE podczas rozmowy.
Do kogo skierowana jest usługa VoLTE?
Z technologii VoLTE mogą skorzystać wszyscy Klienci Premium Mobile.
Co jest konieczne do skorzystania z VoLTE w Premium Mobile?
Aby móc skorzystać z technologii VoLTE konieczne jest:
· posiadanie telefonu, który wpiera tę technologię, z aktualnym oprogramowaniem systemowym, z włączoną w ustawieniach funkcją rozmów poprzez LTE,
· aktywna i włączona usługa VoLTE,
· zasięg sieci LTE.
Jakie telefony wspierają technologię VoLTE?
W celu skorzystania z technologii VoLTE należy posiadać model telefonu wpierający tę funkcjonalność i posiadający aktualne oprogramowanie systemowe. Poniżej lista modeli telefonów, które przeszły przez proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE.
Wyżej wymienione telefony mają w ustawieniach włączoną funkcję rozmów przez LTE. Upewnij się, że twój telefon ma zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemowe i aktualizacje aplikacji. Nie gwarantujemy poprawnego działania technologii VoLTE na modelach telefonów, które nie przeszły certyfikacji lub ze zmodyfikowanym oprogramowaniem.
Czy wszystkie telefony wspierają technologię VoLTE w roamingu?
Nie, obsługa technologii VoLTE także w roamingu jest rozszerzeniem dotychczasowej funkcjonalności telefonu, dlatego nie we wszystkich modelach ,wspierających VoLTE w kraju, może być dostępna od razu. Jej dostępność zależy od producenta terminala, kanału dystrybucji i często wymaga aktualizacji oprogramowania.
Czy aby korzystać z VoLTE muszę mieć włączoną transmisję danych?
Nie. Aby korzystać z VoLTE nie musisz mieć włączonej transmisji danych w opcjach telefonu. W takiej sytuacji w trakcie połączenia, logo LTE nie będzie widoczne lub będzie tylko ikonka VoLTE. (Uwaga: nie dotyczy iPhone, jeżeli transmisja danych jest wyłączona, iPhone nie wyświetla ikonek VoLTE i LTE).
Gdzie w ustawieniach telefonu sprawdzić czy technologia LTE jest na pewno włączona?
W telefonach z systemem Android należy wejść w „Ustawienia” → „Sieć komórkowa” → i sprawdzić „Połączenie VoLTE”. Z pozycji ustawień telefonu możesz zarządzać funkcjonalnością – włączać ją i wyłączać. W zależności od sytemu operacyjnego podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.
Jak aktywować usługę VoLTE?
Aktywację usługi VoLTE można zlecić:
• Logując się na Konto Klienta. Opcja włączenia dostępna jest w zakładce Usługi.
• Kontaktując się z Działem Obsługi Klienta 722 792 999 (Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.)
Jak rozpoznać czy połączenie realizowane jest w technologii VoLTE?
O realizacji połączenia poprzez sieć LTE świadczyć będzie pojawienie się logo VoLTE lub aktywne logo LTE w górnej części ekranu telefonu podczas trwania połączenia.
Co się stanie jeśli rozpocznę połączenie w zasięgu technologii LTE, ale w trakcie połączenia utracę zasięg LTE?
Jeżeli przebywasz na ternie Polski wówczas połączenie będzie kontynuowane w ramach innej, dostępnej na danym obszarze technologii, tj. 3G czy 2G. Możesz je także kontynuować poprzez sieć WiFi za pomocą usługi WiFi Calling. Jeżeli przebywasz w roamingu poza zasięgiem sieci Premium Mobile wówczas połączenie zostanie rozłączone. Chcąc kontynuować połączenie musisz je na nowo zestawić i będzie realizowane tak jak obecnie w technologii 3G lub 2G w zależności od zasięgu sieci roamingowej. Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez VoLTE musisz zakończyć połączenie żeby zacząć rozmawiać przez WiFi Calling.
Dokumenty
Regulamin usługi Wi-Fi Calling oraz VoLTE
Usługa powiązana: Wi-Fi Calling