Czcionka

Kontrast

VoLTE - wybierz najlepszą jakość połączeń

VoLTE (Voice over LTE) – rozmowy w najwyższej jakości, SMS i MMS z prędkością LTE. Korzystasz szybciej, lepiej i bez przerw. Dotychczas połączenia realizowane były jedynie w technologii 3G lub 2G.

Poznaj zalety VoLTE:

  • Doskonała jakość dźwięku podczas rozmów telefonicznych
  • Szybsze zestawienie połączenia z wybieranym rozmówcą
  • Nie instalujesz dodatkowych aplikacji w telefonie
  • Ciągle w zasięgu – korzystasz z Internetu z prędkością technologii LTE podczas rozmowy telefonicznej

Sprawdź czego potrzebujesz, aby skorzystać z usługi VoLTE:

Odpowiedni telefon z włączoną funkcją VoLTE
Sprawdź listę modeli telefonów, które przeszły proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE. Szczegóły >

Aktywna usługa
Zaloguj się na
 Konto Klienta i włącz VoLTE w zakładce Usługi lub skontaktuj się z nami pod nr tel. 722 792 999 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).

Zasięg sieci LTE
Premium Mobile oferuje Ci zasięg w całej Polsce i superszybki internet dzięki współpracy z siecią Plus. Szczegóły > 

Najczęściej zadawane pytania.

Co to jest VoLTE?

VoLTE to skrót od angielskiej nazwy „Voice-over-LTE” i oznacza nowoczesną technologię umożliwiającą realizowanie połączeń głosowych w sieci LTE. Dotychczas połączenia realizowane były za pośrednictwem sieci 3G i 2G, a technologia LTE dotyczyła głównie transmisji danych. Dzięki VoLTE Klienci Premium Mobile mogą teraz rozmawiać i SMS-ować z prędkością LTE.

Czy usługa działa w roamingu?

W wybranych sieciach, posiadając terminal z obsługa VoLTE także w roamingu, możesz korzystać z LTE do wykonywania połączeń głosowych za granicą, zamiast korzystać z dotychczasowych sieci 3G lub 2G. Usługa działa w roamingu od 31.10.2022 r., a lista sieci, w których usługa jest dostępna stale się powiększa. Niektóre sieci roamingowe rozpoczęły całkowite wyłączanie technologii 3G lub zmniejszają obszarowo zasięg 3G oraz 2G w swoich sieciach, co oznacza, że połączenia VoLTE będą nabierały większego znaczenia na całym Świecie. Oznacza to lepszą jakość połączenia w miejscach gdzie LTE jest dostępne w tych sieciach. Zazwyczaj po wyłączeniu 3G klienci Premium Mobile mogą korzystać z pasm GSM i LTE. Jeżeli nie posiadasz terminala zgodnego z VoLTE, to telefon podczas odbierania połączenia przełączy się do sieci 2G, co spowoduje słabszą jakość połączeń i brak transmisji danych podczas rozmów. W skrajnym przypadku jeśli na danym obszarze nie będzie zasięgu 3G oraz 2G ale będzie zasięg LTE a twój terminal nie posiada opcji rozmów przez VoLTE nie będziesz mógł nawiązać i odebrać połączenia. W przypadku posiadania terminala zgodnego z VoLTE i posiadającego zaktualizowane oprogramowanie umożliwiające działanie tej technologii także w roamingu w zasięgu sieci LTE będziesz mógł korzystać z wysokiej jakości połączeń przez VoLTE.

Ile kosztuje korzystanie z VoLTE?

Połączenia głosowe wykonywane z wykorzystaniem technologii VoLTE są taryfikowane zgodnie z cennikiem Twojej oferty (jak klasyczne połączenia głosowe) oraz nie obciążają pakietu transmisji danych.

Zrywanie połączeń VoLTE i WiFi Calling w roamingu.

Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez WiFi Calling, to po utracie zasięgu WiFi połączenie będzie rozłączone, żeby chronić Cię przed kosztami rozmowy wg. Cennika roamingowego. Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez VoLTE musisz zakończyć połączenie żeby zacząć rozmawiać przez WiFi Calling.

Jakie są dodatkowe zmiany podczas korzystania z technologii VoLTE w roamingu:

Godziny i daty połączeń lub SMS-ów wykonanych przez VoLTE w roamingu, które będą widoczne na Twoim rachunku miesięcznym, będą prezentowane w czasie rzeczywistym w Polsce, a nie w strefie czasowej miejsca docelowego, w którym zostały wykonane np. USA.

Jakie są zalety korzystania z VoLTE?

VoLTE pozwala na szybsze zestawienie połączenia z wybranym rozmówcą. Zauważalna jest także lepsza, bardziej czysta jakość dźwięku niż dotychczas. A wszystko to dzięki niezmiennej prędkości internetu LTE podczas rozmowy.

Do kogo skierowana jest usługa VoLTE?

Z technologii VoLTE mogą skorzystać wszyscy Klienci Premium Mobile.

Co jest konieczne do skorzystania z VoLTE w Premium Mobile?

Aby móc skorzystać z technologii VoLTE konieczne jest:

· posiadanie telefonu, który wpiera tę technologię, z aktualnym oprogramowaniem systemowym, z włączoną w ustawieniach funkcją rozmów poprzez LTE,

· aktywna i włączona usługa VoLTE,

· zasięg sieci LTE.

 

Jakie telefony wspierają technologię VoLTE?

W celu skorzystania z technologii VoLTE należy posiadać model telefonu wpierający tę funkcjonalność i posiadający aktualne oprogramowanie systemowe. Poniżej lista modeli telefonów, które przeszły przez proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE.

Lista telefonów

Wyżej wymienione telefony mają w ustawieniach włączoną funkcję rozmów przez LTE. Upewnij się, że twój telefon ma zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemowe i aktualizacje aplikacji. Nie gwarantujemy poprawnego działania technologii VoLTE na modelach telefonów, które nie przeszły certyfikacji lub ze zmodyfikowanym oprogramowaniem.

 

Czy wszystkie telefony wspierają technologię VoLTE w roamingu?

Nie, obsługa technologii VoLTE także w roamingu jest rozszerzeniem dotychczasowej funkcjonalności telefonu, dlatego nie we wszystkich modelach ,wspierających VoLTE w kraju, może być dostępna od razu. Jej dostępność zależy od producenta terminala, kanału dystrybucji i często wymaga aktualizacji oprogramowania.

Czy aby korzystać z VoLTE muszę mieć włączoną transmisję danych?

Nie. Aby korzystać z VoLTE nie musisz mieć włączonej transmisji danych w opcjach telefonu. W takiej sytuacji w trakcie połączenia, logo LTE nie będzie widoczne lub będzie tylko ikonka VoLTE. (Uwaga: nie dotyczy iPhone, jeżeli transmisja danych jest wyłączona, iPhone nie wyświetla ikonek VoLTE i LTE).

Gdzie w ustawieniach telefonu sprawdzić czy technologia LTE jest na pewno włączona?

W telefonach z systemem Android należy wejść w „Ustawienia” → „Sieć komórkowa” → i sprawdzić „Połączenie VoLTE”. Z pozycji ustawień telefonu możesz zarządzać funkcjonalnością – włączać ją i wyłączać. W zależności od sytemu operacyjnego podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.

Jak aktywować usługę VoLTE?

Aktywację usługi VoLTE można zlecić:

• Logując się na Konto Klienta. Opcja włączenia dostępna jest w zakładce Usługi.

• Kontaktując się z Działem Obsługi Klienta 722 792 999 (Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.)

Jak rozpoznać czy połączenie realizowane jest w technologii VoLTE?

O realizacji połączenia poprzez sieć LTE świadczyć będzie pojawienie się logo VoLTE lub aktywne logo LTE w górnej części ekranu telefonu podczas trwania połączenia.

Co się stanie jeśli rozpocznę połączenie w zasięgu technologii LTE, ale w trakcie połączenia utracę zasięg LTE?

Jeżeli przebywasz na ternie Polski wówczas połączenie będzie kontynuowane w ramach innej, dostępnej na danym obszarze technologii, tj. 3G czy 2G. Możesz je także kontynuować poprzez sieć WiFi za pomocą usługi WiFi Calling. Jeżeli przebywasz w roamingu poza zasięgiem sieci Premium Mobile wówczas połączenie zostanie rozłączone. Chcąc kontynuować połączenie musisz je na nowo zestawić i będzie realizowane tak jak obecnie w technologii 3G lub 2G w zależności od zasięgu sieci roamingowej. Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez VoLTE musisz zakończyć połączenie żeby zacząć rozmawiać przez WiFi Calling.