Czcionka

Kontrast

vowifi obrazek

Wi-Fi Calling – pozostań w kontakcie bez ograniczeń

Wi-Fi Calling – usługa, która pozwala dzwonić i odbierać połączenia telefoniczne po zalogowaniu do dowolnej sieci Wi-Fi. Co ważne – jeśli chcesz korzystać z tej usługi, nie musisz instalować oddzielnych aplikacji, komunikatorów, które zajmują miejsce na telefonie i mogą spowalniać jego pracę.

Poznaj zalety Wi-Fi Calling:

  • Jesteś w zasięgu, wszędzie tam, gdzie jest Wi-Fi, czyli nawet tam, gdzie sieć komórkowa nie jest dostępna (nowoczesne biurowce, schroniska górskie, gęste osiedla, piwnice, garaże podziemne, windy, galerie handlowe),
  • To idealne rozwiązanie podczas wyjazdów zagranicznych. Wi-Fi Calling działa na całym świecie, usługi realizowane za granicą są rozliczane tak, jakbyś dzwonił z Polski,
  • Nie instalujesz dodatkowych aplikacji w telefonie.

Sprawdź, czego potrzebujesz, aby skorzystać z usługi Wi-Fi Calling:

Odpowiedni telefon z włączoną funkcją rozmów przez Wi-Fi
Sprawdź listę modeli telefonów: Szczegóły >
Jak włączyć funkcję w telefonie – opis poniżej w Pomocy.

Aktywna usługa
Zaloguj się na
 Konto Klienta i włącz Wi-Fi Calling w zakładce Usługi lub skontaktuj się z nami pod nr tel. 722 792 999 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).

Dostęp do sieci Wi-Fi

Włącz Wi-Fi w ustawieniach telefonu i połącz się z wybraną siecią.

Najczęściej zadawane pytania

Co to jest usługa Wi-Fi Calling?

Usługa Wi-Fi Calling to usługa dająca możliwość realizacji połączeń głosowych poprzez sieć Wi-Fi bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.

Jakie są zalety korzystania z usługi Wi-Fi Calling?

Dzięki Wi-Fi Calling możesz swobodnie prowadzić rozmowy telefoniczne czy wysyłać SMS-y/MMS-y wszędzie tam gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej lub jest on mocno ograniczony (piwnice, windy, samoloty, biurowce, centra handlowe itp.), a masz dostęp do sieci Wi-Fi. Usługa ta jest również bardzo przydatna zagranicą – za połączenia z dowolnego miejsca na świecie zapłacisz, jakbyś wykonywał je z Polski.

Do kogo skierowana jest usługa Wi-Fi Calling?

Z usługi Wi-Fi Calling mogą skorzystać wszyscy Klienci Premium Mobile.

Co jest konieczne do skorzystania z usługi Wi-Fi Calling w Premium Mobile?

Aby korzystać z usługi Wi-Fi Calling musisz posiadać:

· odpowiedni telefon, który wspiera funkcjonalności Wi-Fi Calling,

· włączoną funkcję rozmów przez Wi‑Fi w telefonie,

· aktywną usługę VoLTE oraz Wi-Fi Calling,

· stabilne połączenie z siecią Wi‑Fi.

Jak włączyć funkcję rozmów przez Wi-Fi w ustawieniach telefonu?

W przypadku telefonów z systemem Android otwórz aplikację „Telefon”, następnie wybierz „Połączenia” i zaznacz „Połączenia przez Wi-Fi” dla każdej karty sim. W niektórych modelach jest to także możliwe przez dedykowany skrót z ikonką „Poł. przez Wi-Fi” dostępny w górnym pasku ustawień/skrótów. W zależności od urządzenia z oprogramowaniem Android podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.

W przypadku telefonów z systemem iOS w wersji 17 lub wyższej otwórz „Ustawienia”, następnie wybierz „Telefon” i włącz „Rozmowy przez Wi-Fi”.

Po aktywacji zalecamy ponowne uruchomienie telefonu. Pamiętaj także żeby zawsze posiadać aktualną wersję oprogramowania telefonu.

Jak aktywować usługę Wi-Fi Calling? Jak aktywować usługę Wi-Fi Calling?

Aktywację usługi Wi-Fi Calling można zlecić:

• logując się na Konto Klienta. Opcja włączenia dostępna jest w zakładce Usługi.

• Kontaktując się z Działem Obsługi Klienta 722 792 999 (Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).

Aktywacja usługi Wi-Fi Calling oznacza jednoczesne włączenie usługi VoLTE.

Jakie pobierane są opłaty za korzystanie z usługi Wi-Fi Calling?

Sama usługa jest bezpłatna. Natomiast opłaty za połączenia i SMSy/MMS-y wychodzące i przychodzące wykonywane w ramach usługi są naliczane zgodnie z Twoją ofertą. 

Pamiętaj, że korzystając z usługi Wi-Fi Calling w dowolnym miejscu na świecie, dzwonisz tak jakbyś znajdował się Polsce w zasięgu sieci Premium Mobile. 

Przykłady: 

Jeżeli dzwonisz z Polski lub dowolnego kraju na świecie na numer zagraniczny (inny niż polski), to rozmowa będzie rozliczona tak, jak rozmowa międzynarodowa z Polski na numery zagraniczne do danego kraju. 

Jeśli dzwonisz z innego kraju na numer polski, to rozmowa będzie rozliczona tak jak realizowana z Polski (rozmowa krajowa). 

Aby mieć pewność, że będąc zagranicą rozmawiasz przez Wi-Fi, włącz tryb samolotowy w swoim telefonie i aktywuj samo Wi-Fi.  

 

Po czym mogę poznać, że rozmawiam przez Wi-Fi?

W przypadku telefonów z system Android możliwość korzystania z usługi Wi-Fi Calling oznacza pojawienie się dedykowanej ikonki słuchawki ze znacznikiem Wi-Fi lub ikonki VoWiFi na górnym pasku wyświetlacza telefonu. 

Urządzenia z systemem iOS w pierwszej kolejności korzystają z sieci mobilnej jeśli jest ona dostępna do realizacji połączeń głosowych i wysyłania wiadomości SMS, nawet jeśli telefon podłączony jest do sieci Wi-Fi. Dopiero w sytuacji słabszego sygnału sieci komórkowej, braku zasięgu lub w trybie samolotowym telefon będzie preferował połączenie przez sieć Wi-Fi. W takiej sytuacji pojawi się wtedy informacja: „VoWi-Fi” lub „Wi-Fi Plus” w górnym panelu informacyjnym telefonu na pasku statusu. Podczas połączenia telefonicznego, wysyłania wiadomości SMS musi być widoczny wyżej wspomniany znacznik „VoWi-Fi” / „Wi-Fi Plus” – wtedy mamy pewność, że rozmowa jest realizowana z użyciem sieci Wi-Fi. 

W sieciach roamingowych urządzenie z Systemem iOS będzie preferować połączenia przez Wi-Fi. Oznacza to , ze jeśli telefon ma dobry sygnał roamingowej sieci komórkowej i jest jednocześnie podłączony do sieci Wi-Fi połączenia głosowe (wykonywanie i odbieranie) i wiadomości SMS (wysyłanie i odbieranie) będą realizowane przez sieć Wi-Fi. 

 

Co się stanie jeśli stracę zasięg Wi-Fi podczas rozmowy?

Jeśli podczas rozmowy stracisz zasięg Wi-Fi a będziesz znajdował się w zasięgu sieci LTE to zostaniesz do niej automatycznie przełączony będziesz mógł swobodnie kontynuować rozmowę. Jeśli znajdziesz się w zasięgu sieci 3G lub 2G to połączenie zostanie przerwane. Jeśli natomiast przebywasz zagranicą w obu przypadkach połączenie zostanie przerwane. 

Czy korzystając z usługi Wi-Fi Calling można wykonać połączenie alarmowe?

W celu wykonania połączenia alarmowego telefon przełączy się do dostępnej sieci komórkowej 2G/3G. Jeśli w tym czasie żadna sieć komórkowa nie będzie dostępna to połączenie na numer alarmowy nie będzie możliwe. 

O czym należy pamiętam korzystając z publicznych sieci Wi-Fi?

Korzystając z publicznych sieci Wi-Fi należy pamiętać, że dostęp do nich może być ograniczony przestrzennie, czasowo oraz pod względem parametrów technicznych połączenia. Połączenia wykonywane za pomocą sieci Wi-Fi mogą być wobec tego przerywane. Administrator danej sieci Wi-Fi może wprowadzić blokady dla konkretnych portów /protokołów aplikacyjnych, uniemożliwiając działania takich usługi jak np. Wi-Fi Calling. W związku z tym Premium Mobile nie może gwarantować poprawnego działania usługi Wi-Fi Calling przy użyciu publicznych sieci Wi-Fi. 

Czy korzystając z usługi Wi-Fi Calling można wysyłać i odbierać MMS-y?

Tak, możliwość wysyłania i odbierania MMSów w WiFi Calling jest już wspierana na urządzeniach z systemem Android w wersji 12 i nowszej. Jej dostępność zależy od producenta terminala i wymaga aktualizacji oprogramowania. Dostępność poszczególnych funkcjonalności może zależeć od wersji oprogramowania i kanału dystrybucji. Premium Mobile nie ponosi odpowiedzialności za poprawność działania usługi WiFi Calling (w tym dodatkowych funkcjonalności) na terminalach spoza oficjalnej dystrybucji. Jeśli twój terminal nie wspiera jeszcze obsługi MMSów przez WiFi Calling to zostanie on automatycznie wysłany/odebrany przez sieć komórkową i podlega rozliczaniu niezależnie od usługi WiFi Calling, zgodnie z cennikiem dla oferty, z której Użytkownik korzysta. W roamingu rekomendujemy wprowadzenie telefonu w tryb samolotowy chcąc wysłać MMSa, aby nie narażać się na koszty poza terenem Polski. To oprogramowanie terminala decyduje o tym, w jakiej technologii wysłać/odebrać wiadomość.