Czcionka

Kontrast

Zmiana Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych

Na czym polega zmiana Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych?

Informujemy, iż od 12 września 2018 r. zmieniamy Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, zmiana wynika z wejścia w życie nowelizacji przepisów Prawa Telekomunikacyjnego dotyczących polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich. W związku z nowelizacją zlikwidowane zostaną stałe polubowne sądy konsumenckie przy prezesie UKE.

Wprowadzone zmiany obejmują punkty Regulaminu wskazane poniżej:

§ 20 Postępowanie reklamacyjne ust. 13 e

dotychczasowe brzmienie:
Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
a) nazwę jednostki Premium Mobile rozpatrującej reklamację,
b) informację o dniu złożenia reklamacji,
c) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
d) w przypadku przyznania odszkodowania lub zwrotu innej należności – określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty lub zwrotu albo wskazanie, że kwota odszkodowania lub innej należności zostanie zaliczona na poczet przyszłych płatności, zgodnie z wnioskiem Abonenta,
e) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym Abonentem jest Konsument, o prawie dochodzenia roszczeń postępowaniach mediacyjnych lub przed sądem polubownym, o których mowa w § 22 ust. 4 poniżej,
f) dane identyfikujące upoważnionego pracownika reprezentującego Premium Mobile, z podaniem jego imienia, nazwiska i zajmowanego stanowiska

treść po zmianach:
Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
a) nazwę jednostki Premium Mobile rozpatrującej reklamację,
b) informację o dniu złożenia reklamacji,
c) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
d) w przypadku przyznania odszkodowania lub zwrotu innej należności – określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty lub zwrotu albo wskazanie, że kwota odszkodowania lub innej należności zostanie zaliczona na poczet przyszłych płatności, zgodnie z wnioskiem Abonenta,
e) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym Abonentem jest Konsument, o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu, o którym mowa w § 22 ust. 4 poniżej,
f) dane identyfikujące upoważnionego pracownika reprezentującego Premium Mobile, z podaniem jego imienia, nazwiska i zajmowanego stanowiska.

§ 22 Postanowienia dodatkowe ust. 4

dotychczasowe brzmienie:
W przypadku gdy Abonentem jest Konsument, spór pomiędzy Konsumentem a Premium Mobile może być rozstrzygany polubownie w drodze postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wniosek Konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu Konsumenta lub w drodze postępowania przed sądem polubownym przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, na zasadach określonych w Prawie Telekomunikacyjnym i innych obowiązujących przepisach prawa.

treść po zmianach:
W przypadku gdy Abonentem jest Konsument, spór pomiędzy Konsumentem a Premium Mobile może być rozstrzygany polubownie w drodze postępowania prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wniosek Konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu Konsumenta, na zasadach określonych w art. 109 Prawa Telekomunikacyjnego i innych obowiązujących przepisach prawa.

Co, jeżeli nie zgadzam się na zmiany wprowadzone w Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych?

Jeżeli nie zgadzasz się na wprowadzone zmiany, masz prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych do 12 września 2018 roku.
W związku z tym, że wprowadzana zmiana wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w przypadku wypowiedzenia umowy zawartej na czas określony, Premium Mobile S.A. przysługuje roszczenie o zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.

Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych – obowiązujący od 12 września 2018 roku